Mitől jó egy címlapfotó? - Hat alapszabály

Frissítve: jan 14

Ma, amikor a nyomtatott média hatalmas versenyben kullog az online mögött, a jó magazin címlapfotónak nagyobb szerepe van, mint valaha. Legyen figyelemfelkeltő és esztétikus úgy, hogy az újságos előtt elhaladva a kezedbe akard venni, és mire észbe kapnál, már ki is fizetted.

A Couture élményfotózás zárt Facebook csoportjában rendszeresen elemzünk ki címlapfotókat: melyik jó, melyik kevésbé sikeres, mit csináltunk volna másképp, stb.


Saját fotózási tapasztalatainkra és a csoportban megosztott véleményekre alapozva született meg ez a bejegyzés arról, mitől lesz egy kép jó címlapfotó.

1. A fotóalany felkészítése

Vallom, hogy mindenki szép, és bárkiről lehet csodás címlapfotót készíteni. Kell hozzá egy eltökélt alany és mögé egy összeszokott, kreatív stáb. Csapatunk munkája alapján képekkel is tudom bizonyítani, hogy jó fotóalany lehet bárki: nemcsak hivatásos modell, művész, előadó, de jogász, sakkmester, sminkes, fodrász, coach, bármilyen egyéb foglalkozású személy és édesanya a gyermekével is.



2. A sminkre és a hajra időt szánni

A stáb alapemberei, a sminkes és a fodrász végzik azokat az előkészítő munkákat, melynek során nemcsak a fotóalany külső szépségét emelik, de arra is figyelnek, hogy lelkileg, emberileg is felkészítsék. Különösen fontos ez, ha olyan embert fotózunk, aki nincs hozzászokva a kamerához. A smink és a haj elkészítése során egyfajta coacholás történik, hogy a fotóalany mire a kamera elé kerül, ne csak kívülről hallja, ő maga is élje, hogy a nap sztárja.


3. Az öltözékre nagy hangsúlyt fektetni

Az öltözék az egyik leglátványosabb kompozíciós eleme a képnek: emeli a modell kisugárzását és az egész fotó képi világát meghatározza. Egy rosszul válogatott összeállítás a legszebb modellel és a legjobb fotóssal készült képből is borzalmas összhatást tud kelteni. Az öltözék ugyanakkor esztétikai lehetőségein és funkcionalitásán túl az egyik legfontosabb kommunikációs eszközünk. Egy címlapon páratlan hatékonysággal lehet mondanivalót, akár társadalmi vállalásokat üzenni az öltözék színei, formái, fazonjai által.


A Couture Portré fotózásain az öltözékek összeállításánál arra is figyelünk, hogy a fotóalany ne csak szépnek lássa a ruhákat, de örömmel viselje és jól is érezze magát bennük.


4. Kompozíciót alkotni

Itt hangolódik össze az előző három pont munkája.


Itt lesz a háromdimenziós világból egy olyan kép, ami egydimenziós jellege ellenére tele van élettel, dinamikával, aminek köszönhetően a címlap kitűnik és magára vonja a figyelmet.

Ideális esetben erre már a fotózást megelőzőn készülnek tervek: színekkel, formákkal, pózokkal és világítással. A Couture Portré fotósával, Nikivel nemcsak hangulatanyagokat, ún. moodboardokat készítünk, hanem ő a mindenféle kreatív fotós programjaiban előre lemodellezi a beállításokat a modellel, a fényekkel és a hátterekkel. Mindez még biztosabb alapot nyújt arra, hogy a helyszínen a spontaneitás varázsának is bátran tudjunk engedni.



5. A tapasztalt fotós

A folyamat kulcsembere, aki a megfelelő pillanatban nyomja le a gombot. Akinek van rutinja, aki tudja, mi a cél, mit szeretne látni, megfogalmazni, üzenni. Aki érti és érzi a megrendelő meg nem fogalmazott vágyát és kívánságait is. Aki pontosan tudja, hogyan, mikor mennyi ideig instruálja modelljét, mikor hagyja spontán élni, játszani, hogy a sok-sok tökéletes kép közül aztán alig tudjunk választani.

6. Legyen a képnek üzenete

Egy jó címlapfotó nemcsak a magazint adja el, de zanzásított, képi összefoglalója is a hozzá kapcsolódó interjúnak vagy cikknek. Felvezeti azt és erősíti annak mondanivalóját. Miközben esztétikája magára vonzza a tekintetet, mint egy művészi alkotás, érzéseket is kelt és elgondolkodtat.

_____

Fotók és saját borító tervek: Nerpel Nikoletta

Smink: Gercosz Henriett

Styling: Vanyovszki Mária

Ruhák: Kiss Márk, Viktoria Varga, Bálint Sára, Sentiments Couture, Ágnes Krivanics

A Couture Portré csapata által készített fotók nemzetközi magazinok címlapjain:



A Couture Portré csapatával korábbi megbízásainkból az alábbi saját, fantázia címlapokat készítettünk:


_________

Ha szeretnél magadról ilyen csodás képeket, a Couture Portré élményfotózás csapata rendelkezésedre áll.

Írj nekünk a legymodellegynapra@gmail.com címre! És légy te is sztár egy napra!

34 megtekintés0 hozzászólás